Hae digitaalista osaamismerkkiä

Hei vapaaehtoinen

Alla olevista merkeistä klikkaamalla voit hakea Oulun Reumayhdistyksen laatimia ja myöntämiä osaamismerkkejä.

Osaamismerkkeihin liittyy hakemuslomake jonka täytettyäsi arvioimme hakemuksen ja myönnämme merkin. Merkki tulee sähköpostiisi noin viikon kuluttua hakemuksestasi. Lisätietoja saat Susannalta 0453585998

Kun klikkaat kuvaa näet mitkä kriteerit pitää täyttyä että voit hakea merkkiä.

Voit ensimmäiseksi rekisteröityä Open Badge Passporttiin – maksuttomaan pilvipalveluun, johon osaamismerkit kerätään.Merkkien käytöstä ja julkisesta jakamisesta päättää merkin saaja itse. Merkit voi linkittää osaksi omaa ansioluetteloa tai sosiaalisen median sivustolle kuten LinkedIn, Facebook, Instagram tai Twitter. Voit hyödyntää merkkiä opiskelusssa, työhakemuksessa ja muihin vapaaehtoistehtäviin hakiessasi.

Tämä merkki on metamerkki jonka saat kun olet ansainnut kaikki 3:n tason kädentaidon merkit.
Kädentaidon taso 3
Kädentaidon taso 2
Kädentaidon taso 1

Miksi hakisin digitaalista osaamismerkkiä?

Digitaalinen osaamismerkki (Open Badge) on sähköinen ja visuaalinen dokumentti osaamisesta. Osaamismerkillä voidaan tunnistaa, tunnustaa ja näyttää eri tavoin hankittua osaamista. Osaaminen voi liittyä esimerkiksi johonkin tietoon, taitoon, pätevyyteen, rooliin, tehtävään tai asenteeseen.

Osaamismerkkien avulla voidaan rakentaa visualisoituja kokonaisuuksia ja oppimispolkuja, jotka toimivat henkilön kehittymisen tukena. Näin osaamismerkit voivat ohjata oppimista ja toimintaa järjestössä.

Osaamismerkki koostuu kuvasta ja siihen liitetyistä metatiedoista. Metatiedoista selviää mm. merkin nimi, myöntäjän tiedot ja osaamiskriteerit. Merkin saaja voi myös itse lisätä merkkiin todisteita ja näyttöjä omasta osaamisestaan. Organisaatiot voivat luoda ja myöntää osaamismerkkejä esimerkiksi suomalaisessa Open Badge Factory -palvelussa (OBF). Osaamismerkin saaja voi kerätä kaikki osaamismerkkinsä esimerkiksi Open Badge Passport -palveluun (OBP), jonka kautta hän voi itse hallita merkkien näyttämistä ja jakamista muille.

lähde: Opintokeskus Sivis