Tue & lahjoita

Anna lahjoitus tai testamentti reumatyön hyväksi

• Lahjan tai testamentin Oulun Reumayhdistys ry:n hyväksi voi tehdä kuka tahansa. Lahjoittajan tai testamentin tekijän ei tarvitse olla yhdistyksen jäsen.
  • Lahja annetaan antajan eläessä.
  • Kun henkilö on elossa, hänen kanssaan ei siis voi suullisesti sopia, että joku saa hänen kuoltua hänen omaisuutensa. Testamentilla annettu omaisuus siirtyy saajalle testamentin tekijän kuoltua.
  • Testamentin voi tehdä itse. Sen laadinnassa on hyvä käyttää asiantuntijaa, koska testamentin tulee täyttää asiakirjalta vaadittavat muotomääräykset. Asiantuntijoita ovat lakimiehet.
  • Testamentata voi tietyn rahasumman, omaisuusryhmän tai koko omaisuuden. Testamenttiin voidaan laittaa ehto siitä, miten omaisuus on käytettävä.
  • Yleishyödylliset yhdistykset ja säätiöt ovat lain mukaan vapaita perintö- ja lahjaverosta.

Oulun Reumayhdistys ry. hallitus

Merkkipäivälahjoitus FI 82 5741 4020 1371 42