Harrastusryhmät ja -kurssit

Oulun Reumayhdistyksen jäsenenä sinulla on mahdollisuus osallistua ryhmiimme. Tervetuloa avoimella mielellä kokeilemaan uusia harrastuksia.

Harrastusryhmät ja -kurssit kokoontuvat Reumayhdistyksen toimitilassa Myllytullissa, Puusepänkuja 2.
Lisätietoa saat jokaisen ryhmän omalta yhteyshenkilöltä.

Sanojen ikkuna-kirjoituskurssi

Sanojen ikkunasta näkyy monta maisemaan, valtavasti värejä sekä paljon tunteita. Meistä jokainen näkee ne omalla tavallaan, oman sisimmän ja omien silmien kautta.Sanojen ikkuna on erilainen kirjoittamiskurssi.

Sinun ei tarvitse olla valmiiksi mikään kynäniekka, opettelemme eri tapoja ja jokainen kirjoittelee omalla tyylillään ja tasollaan. Tarvitset vain hieman mielikuvitusta ja avointa mieltä sekä oman kynän ja vihkon

Kokoontuminen 2.10. alkaen KESKIVIIKKOISIN 18.00-19.30 (2.10., 9.10., 16.10., 23.10.)

Ohjaajana: Miia Vehviläinen

Ei kurssimaksua. Mukaan mahtuu 16 ensimmäistä ilmoittautunutta. Ilmoittautumiset Annalle, anna.poropudas(a)gmail.com.

Yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Nypläyskurssi

Aloittelijat aloittavat alkeista ja tarvittaessa opetusta saa kädestä pitäen. Nypläyksessä käytetään monenlaisia tekniikoita, joita hyödynnetään kurssilla. Materiaaleja voi ostaa kurssilta.

Kokoontuminen 2.9. alkaen MAANANTAISIN klo 13.00-16.00.

Kurssimaksu jäsenille 37€ ja ei-jäsenille 46€/lukukausi, 15 kertaa.

Opettaja: Pirjo Virkkunen.

Yhteyshenkilö: Leena Turunen  0400 417 718.

Yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Taidepiiri

Kurssilla tehdään tauluja eri maalaustekniikoilla opettajan ohjauksella. Voit olla aloittelija tai kokenut maalari, kaikentasoiset ovat tervetulleita kurssille.

Kokoontuminen 10.9. alkaen TIISTAISIN klo 12.00-15.00.

Kurssimaksu jäsenille 40€ ja ei-jäsenille 49€/lukukausi, 15 kertaa.

Opettaja: Minna Mukari

Yhteyshenkilö: Leena Harjuvaara  050 407 7363

Yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

UUSI RYHMÄ! Irtonaiset

Irtonaiset -ryhmä on kaikille jäsenille avoin toiminnallinen vertaisryhmä diagnoosiin tai sen puuttumiseen katsomatta. Ryhmä kokoontuu kerran kuussa kahvittelemaan ja juttelemaan sekä suunnittelemaan, ideoimaan ja toteuttamaan ryhmän ja yhdistyksen toimintaa. Ryhmä on matalan kynnyksen toiminnallinen vertaisryhmä, jonka toiminta muotoutuu ryhmän toiveista ja tarpeista käsin.

Voit valita itseäsi kiinnostavaa tekemistä ja olla mukana silloin kun aikaa ja jaksamista on. Nyt on loistava tilaisuus hypätä mukaan uuteen käynnistymässä olevaan toimintaan ja päästä vaikuttamaan toiminnan sisältöön ”puhtaalta pöydältä”. Tule rohkeasti katsomaan, mitä on tekeillä!

Kokoontuminen 3.9. alkaen kuukauden ensimmäisenä  TIISTAINA 18.00-20.00 (3.9., 1.10., 5.11., 3.12.).

Yhteyshenkilöt: Johanna Nummela 044 269 6064, Anna Poropudas 0440 557 917

Puuhanaiset

Tehdään käsitöitä, askarteluja laidasta laitaan ja samalla keskustellaan päivän polttavista asioista kahvin kera.Voit tulla mukaan ja olla myös tekemättä mitään.

Kokoontuu 4.9. alkaen KESKIVIIKKOISIN klo 11.00-15.00. (ei 11.9., 9.10., 13.11., 11.12.) joka kuukauden ensimmäisenä, kolmantena ja neljäntenä keskiviikkona.

Yhteyshenkilö: Leena Turunen 0400 417 718.

Porinapiiri

Terapeuttinen ja vertaistuellinen keskusteluryhmä, jossa keskustellaan eri aiheista kahvikupin äärellä.

Kokoontuu 11.9. alkaen KESKIVIIKKOISIN klo 12.00-14.00 (11.9., 9.10., 13.11., 11.12.) joka kuukauden toinen keskiviikko.

Yhteyshenkilö: Satu Vaskuri 040 507 7496

Lautapeli-ilta

Peli-illassa pelataan perinteisiä lautapelejä, mukaan saa tulla vauvasta vaariin ja ottaa omia pelejä mukaan. Tervetulleita mukaan on myös jäsenten perheenjäsenet.

Kokoontuu 15.10. alkaen TIISTAISIN klo 17.30-19.00 (15.10., 19.11., 17.12.) joka kuukauden kolmas tiistai.

Yhteyshenkilö: Johanna Nummela 044 269 6064

Vertaistukiryhmät

UUSI RYHMÄ! Harvinaista reumaa sairastavien ryhmä

Ryhmä on tarkoitettu henkilöille, joilla on diagnosoitu jokin harvinaisista reumasairauksista. Vertaistukiryhmä, jossa keskustellaan ja kahvitellaan. Voimme tehdä ryhmän sisällön kävijöiden toiveiden mukaan, esimerkiksi pyytää luennoitsijoita.

Jatkamme vertaistoimintaa ryhmien välillä Whatsupp-ryhmässä.

Kokoontuu 12.9. alkaen joka kuukauden toinen TORSTAI (12.9., 10.10., 14.11., 12.12.) klo 18-19.30

Yhteyshenkilöt: Anna Poropudas 0440 557 917 ja Miia Vehviläinen 040 932 9287

Fibro- vertaistukiryhmä

Fibromyalgiaa sairastavien oma vertaistukiryhmä. Keskustellaan ja kahvitellaan.

Kokoontuu 9.9.. alkaen joka kuukauden toinen MAANANTAI (9.9., 14.10., 11.11., 9.12.) klo 18.00-19.30

Yhteyshenkilöt: Pia Kosunen piir.kosunen(a)gmail.com

Yhteistyössä Opintokeskus Sivis