Liikunta

Liike on lääkettä

Oulun kaupungin ohjatut ryhmät ja palvelut

Oulun kaupungin liikuntapalvelut tarjoaa yhteistyötahojensa kanssa kuntalaisille ohjattuja liikuntapalveluita ikäryhmittäin ympäri vuoden.

Oulun Kaupungin liikuntaryhmät syyskausi 3.9-7.12.2018  (ei vk 43) .

Oulun kaupungin erityisliikunta tarjoaa omaan hyvinvointiin innostavia liikuntaryhmiä sekä opasatusta liikuta-asioissa henkilöille, joilla on pitkäaikaissairaus, liikkumisrajoite, toimintakyvyn haitta tai liikkumisen apuväline.Lisätietoa Erityisliikunta-oppaasta tai www.ouka.fi/ohjattu-liikunta.

Esim. liikuntaryhmä;
Vaikeaa reumaa sairastavien ryhmä, Oulun Kaupunginsairaalassa alkaa torstaina 6.9.2018, kuntosaliryhmä klo 16.00 ja allasryhmä klo 17.00, ilmoittautumiset Anu Palokangas p. 0447038049, anu.palokangas@ouka.fi.Kausimaksu 30,-.

Tuki- ja liikuntasairaiden liikuntaryhmät,
  Neurologiset- ja pitkäaikaissairaiden liikuntaryhmät ja
  Liikunta- ja toimintarajoitteisten liikuntaryhmät löydät täältä.
  Senioroiden ja ikääntyneiden liikuntaryhmät löydät täältä.
  Työssäkäyvien liikuntaryhmät löydät täältä.

Lisätietoja Oulun kaupungin liikuntaryhmistä löydät täältä.

Muut liikuntaryhmät:

Boccia

Perjantaina 10.00 - 12.00 Oulun urheilutalo, Rantakatu 15, Palloilusali 2. krs.

Erityisjärjestöjen kanssa pelattavav jännittävä Boccia-tervasarja ja vapaata harjoittelua. Tule rohkeasti paikan päälle! Maksuton.  Tied. Aimo Tikkanen p. 040752 2311.

RETU liikunta- ja toimintapäivä

Oulun Reumayhdistyksen järjestämänä RETU liikunta- ja toimintapäivät 24-27.9. ja 1-4.10.2018, sekä muutama päivä keväällä 2019, OAMK:n fysioterapia opiskelijoiden ohjaamana, koulun tiloissa; Kiviharjuntie 4, 90220 Oulu. Omavastuu kurssista 50,-/ hlö. Tarkoitettu yhdistyksen jäsenille, tapaturman sattuessa Reumaliiton liittovakuutus on silloin voimassa.

Kurssille otetaan ilmoittautumis järjestyksessä, ensikertalaiset ovat etusijalla.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset Seppo Turunen 0400-588 810. Toimi nopeasti!

Muista myös nämä:

Seniorikortti on tarkoitettu oululaisille 65-vuotta täyttäneille.

Itsenäiseen  kuntoiluun kuntosaleille yleisö- ja seniorivuoroille sekä uintiin ja
vesivoimisteluun ma-pe  päiväsaikaan, aamusta laitosten auettua klo  16.00 saakka (sisään viimeistään klo 15.39) Kortti ei oikeuta ohjattuihin kuntosali-  ja saliliikuntaryhmiin.

Osta kortti kaupungin liikuntalaitosten tai Oulu10-palvelupisteistä vuodeksi eteenpäin (lisäksi Waltti-kortti 3€).

Lisätietoja täältä.
  Harjoitusvuorot seniokortilla löydät täältä.

Liikunta-avustajakortti

Oululainen vammainen tai pitkäaikaissairas voi hakea liikunta-avustajakorttia, mikäli hänellä on avustajan tarvetta Oulun kaupungin liikuntapalveluiden sisäliikuntapaikoissa. Liikunta-avustajakortilla avustaja pääsee maksutta mukaan. Liikunta-avustajakortin saaminen edellyttää:

• voimassa olevaa kuntoutussuunnitelmaa ja kuntoutuspalvelu-, sosiaalipalvelu-tai terveydenhuoltohenkilöstön arviota avustajan tarpeesta tai
  • pitkäaikaissairautta, jossa toimintakyky on alentunut huomattavasti, edellyttäen avustajaa ja kuntoutuspalvelu-, sosiaalipalvelu- tai terveydenhuoltohenkilöstön arviota avustajan tarpeesta tai
  • näkövammakorttia
  • hakija on oululainen

Varaa aikaa erityisliikunnanohjaajalle avustajakortin kirjoittamista varten. Ota mukaan valokuva, täytetty avustajakorttihakemus ja kuntoutussuunnitelma.

Liikunta-avustajakortti ajanvaraukset ja tiedustelut:
Oulu, Oulunsalo p. 044 703 8046
Haukipudas, Yli-Ii p. 050 390 0059
Kiiminki, Ylikiiminki p. 050 379 6711

Huom!
Yhdistys järjestää mahdollisuuksien mukaan erilaisia liikuntatapahtumia, niistä
ilmoitetaan erikseen. Seuraa lehti-ilmoittelua ja kotisivuja