Liikunta

Huom!   Yhdistys järjestää mahdollisuuksien mukaan erilaisia liikuntatapahtumia, niistä
ilmoitetaan erikseen. Seuraa lehti-ilmoittelua ja kotisivuja.

Liike on lääkettä

KÄVELYT ON TÄLTÄ TALVELTA OHI ja jatkuu syksyllä.

Tule kävelemään turvallisesti, eikä tarvitse pelätä liukkautta. OULUHALLISSA KÄVELY tiistaisin alkaen klo 9.30-, maksullinen. Voit maksaa Seniorikortilla, sarjalipulla tai kertamaksulla. Kävelyn jälkeen voi jäädä vielä kuntosalille harjoittelemaan.

Ouluhallissa on mahdollisia tapahtumia esim. konsertteja, messuja, jonka jälkeen ei kävellä, koska jälkiensiivous on silloin vielä menossa.

UUSI RYHMÄ; Oulun seudun Hengitysyhdistys tarjoaa Reumayhdistyksen jäsenille Kuntosali-vuoroa Luovilla Nahkatehtaankatu 3, TIISTAISIN klo 17.30-19.00. Maksu 10 €/vuosi. Ilmoittautumiset Hengitysyhdistyksen toimistolle ma-ke 040-5057495.

Oulun kaupungin ohjatut ryhmät ja palvelut

Oulun kaupungin liikuntapalvelut tarjoaa yhteistyötahojensa kanssa kuntalaisille ohjattuja liikuntapalveluita ikäryhmittäin ympäri vuoden.
Oulun Kaupungin liikuntaryhmät kevät 7.1.–11.5.2019 (ei vk 10).
Oulun kaupungin erityisliikunta tarjoaa omaan hyvinvointiin innostavia liikuntaryhmiä sekä opasatusta liikuta-asioissa henkilöille, joilla on pitkäaikaissairaus, liikkumisrajoite, toimintakyvyn haitta tai liikkumisen apuväline.Lisätietoa Erityisliikunta-oppaasta tai www.ouka.fi/ohjattu-liikunta.

Esim. liikuntaryhmä;
Vaikeaa reumaa sairastavien ryhmä, Oulun Kaupunginsairaalassa alkaa torstaina 10.1.2019, kuntosaliryhmä klo 16.00 ja allasryhmä klo 17.00, ilmoittautumiset Anu Palokangas p. 0447038049, anu.palokangas@ouka.fi.Kausimaksu 30,-.

Tuki- ja liikuntasairaiden liikuntaryhmät,
  Neurologiset- ja pitkäaikaissairaiden liikuntaryhmät ja
  Liikunta- ja toimintarajoitteisten liikuntaryhmät löydät täältä.
  Senioroiden ja ikääntyneiden liikuntaryhmät löydät täältä.
  Työssäkäyvien liikuntaryhmät löydät täältä.

Lisätietoja Oulun kaupungin liikuntaryhmistä löydät täältä.

Muut liikuntaryhmät:

Boccia

Perjantaina 10.00 - 12.00 Oulun urheilutalo, Rantakatu 15, Palloilusali 2. krs.

Erityisjärjestöjen kanssa pelattavav jännittävä Boccia-tervasarja ja vapaata harjoittelua. Tule rohkeasti paikan päälle! Maksuton.  Tied. Aimo Tikkanen p. 040752 2311.

RETU liikunta- ja toimintapäivä

Oulun Reumayhdistyksen järjestämänä RETU liikunta- ja toimintapäivät 24-27.9. ja 1-4.10.2018, sekä keväällä 13.-15.5.2019, OAMK:n fysioterapia opiskelijoiden ohjaamana, koulun tiloissa; Kiviharjuntie 4, 90220 Oulu. Omavastuu kurssista 50,-/ hlö. Tarkoitettu yhdistyksen jäsenille, tapaturman sattuessa Reumaliiton liittovakuutus on silloin voimassa.

Kurssille otetaan ilmoittautumis järjestyksessä, ensikertalaiset ovat etusijalla. Tiedustelut ja ilmoittautumiset Seppo Turunen 0400-588 810.

Muista myös nämä:

Seniorikortti on tarkoitettu oululaisille 65-vuotta täyttäneille.

Itsenäiseen  kuntoiluun kuntosaleille yleisö- ja seniorivuoroille sekä uintiin ja
vesivoimisteluun ma-pe  päiväsaikaan, aamusta laitosten auettua klo  16.00 saakka (sisään viimeistään klo 15.39) Kortti ei oikeuta ohjattuihin kuntosali-  ja saliliikuntaryhmiin.
Osta kortti kaupungin liikuntalaitosten tai Oulu10-palvelupisteistä vuodeksi eteenpäin (lisäksi Waltti-kortti 3€).

Lisätietoja täältä.
  Harjoitusvuorot seniokortilla löydät täältä.

Liikunta-avustajakortti

Oululainen vammainen tai pitkäaikaissairas voi hakea liikunta-avustajakorttia, mikäli hänellä on avustajan tarvetta Oulun kaupungin liikuntapalveluiden sisäliikuntapaikoissa. Liikunta-avustajakortilla avustaja pääsee maksutta mukaan. Liikunta-avustajakortin saaminen edellyttää:

• voimassa olevaa kuntoutussuunnitelmaa ja kuntoutuspalvelu-, sosiaalipalvelu-tai terveydenhuoltohenkilöstön arviota avustajan tarpeesta tai
  • pitkäaikaissairautta, jossa toimintakyky on alentunut huomattavasti, edellyttäen avustajaa ja kuntoutuspalvelu-, sosiaalipalvelu- tai terveydenhuoltohenkilöstön arviota avustajan tarpeesta tai
  • näkövammakorttia
  • hakija on oululainen

Varaa aikaa erityisliikunnanohjaajalle avustajakortin kirjoittamista varten. Ota mukaan valokuva, täytetty avustajakorttihakemus ja kuntoutussuunnitelma.

Liikunta-avustajakortti ajanvaraukset ja tiedustelut:
Oulu, Oulunsalo p. 044 703 8046
Haukipudas, Yli-Ii p. 050 390 0059
Kiiminki, Ylikiiminki p. 050 379 6711

EU VAMMAISKORTTI

EU:n Vammaiskortti on vapaaehtoinen kommunikoinnin ja osallistumisen apuväline. Se on tarkoitettu ihmisille, jotka tarvitsevat erityistä tukea osallistumisessa yhteiskunnan toimintaan. Kortin hakemisen yhteydessä peritään 10 euron maksu. Kaikki kokeilujakson (2018-2020) aikana haetut kortit ovat voimassa vuoteen 2028.

Vammaiskorttia haetaan Kelasta tästä pääset kelan sivulle jossa kerrotaan enemmän.

ASAHI

Asahi sopii kaikille

Asahi on Suomessa kehitetty yksinkertainen terveysliikuntamuoto, jossa on mukana itämaisia elementtejä. Helpot liikesarjat tehdään hengityksen tahdissa. Liikkeet voi tehdä joko seisten tai istuen. Asahi onnistuu myös pyörätuolissa.

Kahden sivun asahi-ohjeet voit ladata alla olevasta linkistä. Tiedosto on pdf-muodossa.