Liikuntaa

Yhdistys järjestää mahdollisuuksien mukaan erilaisia liikuntakursseja ja -tapahtumia. Kuuntelemme mielellään jäsenien toiveita. Teemme mahdollisuuksien mukaan yhteistyötä muiden yhdistysten tai yritysten kanssa.

Seuraa lehti-ilmoittelua, kotisivuja ja Facebookia.

Yhdistyksen liikuntavastaavana toimii Anna-Maija Paavola, 040 737 6199 tai anna-maija.paavola(a)outlook.com ja Pekka Lauren

Liikuntatarjonta

Hyvän Olon Liikuntaa- kurssi

Hyvän Olon Liikunta- kurssi TIISTAISIN alkaen 21.1.2020 klo 18-19 Oulun Reumayhdistyksen toimistolla, os. Puusepänkuja 2. Ei viikolla 10.

Tunti koostuu 10min lempeästä alkulämmittelystä, 40min teeman mukaisesta tuokiosta ja 10min venyttelystä.

Liikuntatuokion vetäjänä toimii liikunnanohjaaja ja fysioterapiaopiskelija Sari Hietaniemi. Kurssimaksu 20e/hlö, käteismaksu ensimmäisellä jumppakerralla.

Mukaan mahtuu rajattu määrä osallistujia ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautumiset viimeistään 28.1.2020, anna-maija.paavola(a)outlook.com tai 040 737 6199.

Yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Vertaistuellinen kuntopiiri

HOX! Vertaistuellinen kuntopiiri alkaa myöhemmin keväällä, seuraa ilmoittelua.

Oulun kaupungin erityisliikuntapalvelut

Oulun kaupungin erityisliikuntapalvelut tarjoaa yhteistyötahojensa kanssa ohjattuja liikuntapalveluita ikäryhmittäin ympäri vuoden. Kaupungin erityisliikunta tarjoaa omaan hyvinvointiin innostavia liikuntaryhmiä ja opastusta henkilöille, joilla on pitkäaikaissairaus, liikuntarajoite tai tarve apuvälineille. Lisätietoa https://www.ouka.fi/oulu/liikunta-ja-ulkoilu/ohjatut-ryhmat-ja-palvelut

Oulun kaupungin järjestämät soveltavan liikunnan ryhmät reumaa sairastaville

Reuma-jumppa kokoontuu Oulun Kaupunginsairaalassa, 16.1.-14.5.2020 (ei vko 10) TORSTAISIN Hur-kuntosali klo 16.15-17.00 ja vesivoimistelu klo 17.10-17.40. Kausimaksu 30€, sisältää molemmat ryhmät. Ilmoittautumiset  ja tiedustelut Anu Palokangas, p. 044 703 8049.

Ouluhalli-kävely

Mahdollisuus lenkkeillä turvallisesti ja lämpimästi Ouluhallissa TIISTAISIN klo 12.00-13.00. Maksu Oulun kaupungin hinnoittelun mukaan. Lisätietoja Anna-Maija Paavola, p. 040 737 6199 tai
 anna-maija.paavola(a)outlook.com

Boccia

Boccia on kuulapeli, joka jossain määrin muistuttaa perinteisiä eurooppalaisia kuulapelejä, lähinnä petankia. Boccia on vammaisurheilulaji.

Harjoitukset PERJANTAINA 10.00-12.00 Oulun urheilutalo, Rantakatu 15, Palloilusali 2. krs.

Harjoitukset on yhdessä erityisjärjestöjen kanssa. Joukkueet voivat osallistua Boccia-tervapelisarjaan. Maksuton. Yhteyshenkilö Aimo Tikkanen p. 040 752 2311.

Seniorikortti

Seniorikortti on tarkoitettu oululaisille yli 65-vuotiaille itsenäiseen kuntoiluun Oulun kaupungin kuntosaleille yleisö- ja seniorivuoroille sekä uintiin ja vesivoimisteluun arkisin kello 16.00 saakka. Seniorikortti ei oikeuta ohjattuihin kuntosali- ja liikuntaryhmiin. Kortin saa ostettu liikuntapaikoista ja Oulu10.

EU:n vammaiskortti

EU:n Vammaiskortti on vapaaehtoinen kommunikoinnin ja osallistumisen apuväline. Se on tarkoitettu ihmisille, jotka tarvitsevat erityistä tukea osallistumisessa yhteiskunnan toimintaan. Kortin hakemisen yhteydessä peritään 10 euron maksu. Kaikki kokeilujakson (2018-2020) aikana haetut kortit ovat voimassa vuoteen 2028.

Vammaiskorttia haetaan Kelasta.

Liikunta-avustajakortti

Oululainen pitkäaikaissairas tai vammainen voi hakea liikunta-avustajakorttia, mikäli hänellä on avustajan tarvetta Oulun kaupungin liikuntapalveluiden sisäliikuntapaikoissa. Liikunta-avustajakortilla avustaja pääsee maksutta mukaan.

Kortin saamista varten tarvitset ajan erityisliikuntaohjaajalle sekä valokuvan, avustajakorttihakemuksen sekä kuntoutussuunnitelman.

Liikuntavideoita