Uutisia

Oulun Reumayhdistys on perustettu vuonna 1952 ja se on Suomen Reumaliiton jäsenenä toimiva paikallisjärjestö. Keräämme varoja toteutaaksemme syksyllä 2021 kahden päivän ruskaretken Iso-Syötteelle. Koronan vuoksi varojen keruu on ollut hankalaa ja toiminta minimissä. Haluaisimme tarjota jäsenille jotain kivaa tällaisen vaikean ajan jälkeen. Uskomme siihen, että korona sallii meidän jo ensi syksynä viettää aikaa yhdessä fyysisesti.
Oulussa uimahallit ja kaupungin tiloissa olevat kuntosalit suljetaan myös 65 vuotta täyttäneiltä senioreilta 8.3. alkaen. Oulun kaupunki ei myöskään järjestä yli 6 hengen tilaisuuksia. Perusteluna uimahallien ja kuntosalien sulkimiseen uudelleen 65-vuotiailta ja sitä vanhemmilta on se, että asiantuntijoiden mukaan on oleellista vähentää aikuisten tartuntoja. Alueellinen koordinaatioryhmä on suositellut ikääntyvien suojaamisen tehostamista, lisäksi se suositteli yli 18-vuotiaiden harrastamisen keskeyttämistä tai suljettuna pitämistä.
Oulun reumayhdistyksen jäenenä saat 10% alennuksen normaali hinnoista.
Oulun kaupunki on antanut uudet suositukset ja kaikki sisäliikuntatilat suljetaan koronaepidemian vuoksi 1.12.2020–23.2.2021. Myös ohjatut ryhmät jäävät tauolle.
Susanna Niemelä kertoo elämästään reuman kanssa
Varapuheenjohtaja Susanna Niemelä oli 8.9.2020 Radio Pookissa kertomassa reumasta ja Oulun Reumayhdistyksestä.