Käynnistetään syksy kotiseutukävelyllä 4.9.2023

21.8.2023 klo 17:00

Oulun Reumayhdistys järjestää kotiseutukävelyn 4.9. kello 17 alkaen. Lähdemme Myllytullin koulun takaa Kirkkokadun alkupisteeltä. Matkalla keskustelemme kulttuurista ja kuulemme Koskenniemen runoutta. Kävelemme Ainolan puistosta Hupisaarille Patosillan alkuun.

Reumaliitto on kutsunut yhdistyksiä käynnistämään syksyn toimintaa kotiseutukävelyin. Oulun Reumayhdistys vastaa haasteeseen 4.9. maanantaina.

Tuolloin kokoonnumme Kirkkokadun alkupisteelle Myllytullin koulun taakse. Siirrymme siitä valkoisen sillan kautta Merikosken muusat -patsaalle.

Kuljemme puiston läpi rauhalliseen tahtiin aina kalaportaille asti eli Patosillan alkuun. Matkalla juttelemme alueeseen liittyvästä kulttuurista ja ihailemme kaupunkimme, kotiseutumme, juuri  Green Flag Award -palkittua puistoaluetta.

Matkalla jaamme myös V. A. Koskenniemen runoutta. Lausunta on kaikille sallittua.

Kävelyllä on vetäjänä Taina Kylmänen. Jokaisen osallistujan alueeseen liittyvä tietämys ja historiantuntemus on oikein tervetullutta.

Kävelymatka on noin kilometrin ja ajallinen kesto noin tunnin.

Jos syysmyrksy sattuu päälle, perumme tapahtuman. Pieni sateentihku tuskin haittaa.